|
|
|
|
Google Site
|
|||||||
| Forum | Registrera | Blogg | Manualsidor | Forum Regler | Länkar | Album | FAQ | Användare | Kalender | Söka | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
| UNIX för avancerade & Expertanvändare Expert-to-experten. Läs avancerade UNIX UNIX-kommandon, Linux operativsystem, systemadministration, programmering, Shell, Shell Scripts, Solaris, Linux, HP-UX, AIX, OS X, BSD. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Sök i denna tråd | Rate Thread | Visningslägen |
|
|||
|
Ändra Textfärg Använda VT100
Hej,
Jag vill ändra färg på texten. För närvarande använder jag följande VT100 kommando, som ändrar färg i förgrunden: <ESC> [(Attr1 };...;{ attrn) m Problemet är, när jag ändrar färgen på förgrunden, den ändras färgen på texten som förväntat, men det belyser också texten grå. Är det möjligt att ändra färg på texten wthout de grå lyfta? |
| Sponsrade länkar |
|
|
|
||||
|
Har du försökt 1 till 8? Det kan vara en av dem Kod:
The following lists standard attributes: 0 Reset all attributes 1 Bright 2 Dim 4 Underscore 5 Blink 7 Reverse 8 Hidden Foreground Colours 30 Black 31 Red 32 Green 33 Yellow 34 Blue 35 Magenta 36 Cyan 37 White Background Colours 40 Black 41 Red 42 Green 43 Yellow 44 Blue 45 Magenta 46 Cyan 47 White Senast redigerad av Tornado, 11-25-2006 at 05:42.. |
|
|||
|
Citat:
|
![]() |
| Komihåglista |
| Thread Tools | Sök i denna tråd |
| Visningslägen | Betygsätt denna tråd |
|
|
Mer UNIX och Linux Forum Ämnen Du kan hitta Helpful
|
||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| ändra text | outthere_3 | Shell-programmering och Skript | 2 | 02-13-2008 12:46 |
| Hur kan man ändra teckensnitt eller färg på texten | pssandeep | UNIX for Dummies Frågor & Svar | 4 | 12-18-2007 06:15 |
| Ändra teckensnitt och färg i loggfilen av Script | satgo | Shell-programmering och Skript | 4 | 09-21-2006 10:12 |
| Inaktivera färg texten i xterm fönster | modemer | UNIX for Dummies Frågor & Svar | 1 | 06-06-2005 09:20 |